مهندسی طراحی فضای سبز

اصول طراحی فضای سبز شهری و پارکهای جنگلی(tarrahifazayesabz.blogfa.com)

مهندسی طراحی فضای سبز

اصول طراحی فضای سبز شهری و پارکهای جنگلی(tarrahifazayesabz.blogfa.com)

سبز باشیم و سبز بیندیشیم

سبز باشیم و سبز بیندیشیم   

اگر بخواهیم جایگاه فضای سبز را در مجموعه شهرداری بررسی کنیم با بخشهای مختلفی در ارتباط است به طوریکه برای رسیدن به بهترین نتیجه نوع عملکرد این بخشها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر فضای سبز دارد.از این بخشها میتوان اداره تاسیات-املاک-دایره خقوقی و ....را نام برد.

امروز با خبر شدم که املاک شهرداری زمینهای محدوده یکی از چاههای آب را که مدتی بلااستفاده بوده فروخته است.هدف آنها بی شک- با در نظر گرفتن عدم استفاده از این چاه -خیرخواهانه بوده است.بحث بر سر عدم هماهنگی با فضای سبز است.شاید دلیل این امر این باشد که فضای سبز هنوز جایگاه واقعی خود را در مجموعه نیافته است.

بی شک در بدو ورود به هر شهری فضای سبز زیبای آن نظر شما را در مورد آن شهر عوض میکند.بها دادن به فضای سبز ارزش نهادن به تمام خدمات شهرداری میباشد وشهرداران معمولا برای تامین نظر مردم از این بخش غافل نمیشوند.

فضای سبز در شهر های بزرگ در قالب سازمان بارکها و فضای سبز عمل میکند و در این شکل مدیریت سازمان اختیارات و قدرت کافی برای توسعه و نگهداری فضای سبز دارد.

مشکل فضای سبز شهرها نداشتن نیروهای متخصص ونبود امکانات نمیباشد بلکه مسایل حاشیه ای بر اصل کار چیره میشود و دست اندر کاران به جای انکه تمام وقت ونیروی خود را صرف نقش اصلی خود کنند به دنبال حل مسایل جانبی میباشند.شاید در سایر بخشها هم این مسایل حاشیه ای وجود داشته باشد.

هدف از نگارش این متن آن بود که هر اندازه به فضای سبز شهری بها دهیم نتیجه بهتری در سطح شهر نمایان میشود.حداقل در مسایلی که با فضای سبز مرتبط میباشد نظر این مجموعه هم گرفته شود وتصمیم گیریهای مهم مانند فروش چاه آب و زمینهای اطراف با مداخله فضای سبز باشد اگر چه این کار از وظایف مدیریت و مجموعه فضای سبز است تا از حریم خو دفاع کنند.

به امید آنروز.سبز باشیم و سبز بیندیشیم.

 

http://mohsenbarikarasfy.persianblog.ir/

نظرات 1 + ارسال نظر
iranpix 1387/11/16 ساعت 04:51 ب.ظ http://iranpix.blogfa.com



با سلام.
دوباره به وبلاگ شما سر زدم.
وبلاگ من هم با پستهای جدید و باحال آپ شد..... حتمان سر بزنی

http://iranpix.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد