اصول طراحی فضای سبز شهری و پارکهای جنگلی

اقامتگاه KONA

گروه معماری “بلزبرگ” در منطقه هاوایی، یک اقامتگاه زیبا طراحی کرده است. این اقامتگاه مابین اقیانوس و آتشفشان واقع شده است. طراحان پروژه از ویژگی های محیط در اجرای طرح استفاده کردند.


از دیرباز در منطقه هاوایی، چوب و الوار و همچنین سنگ های آذرین، به عنوان عناصر اصلی در ساخت و ساز مورد اسفاده قرار می گرفته است.
در این اقامتگاه، کفپوش، دیوار و سقف ها همگی از همین مواد و با طراحی مدرن اجرا شده است.
در بخش ورودی ساختمان، یک المان سه بعدی با متریال بومی طراحی شده است که نمایانگر سنن و آداب ساکنان هاوایی است. “کلاه فرنگی” نمادی از فرهنگ سبدبافی مردمان این منطقه می باشد.

در داخل این اقامتگاه، سقف ها به صورت کنگره دار اجرا شده است که این طرح نیز با الگوبرذاری از صنعت کنده کاری روی چوب بوده است. در حالت کلی، از تمامی فاکتورهای محلی در این اقامتگاه استفاده شده است و میتوان گفت که این ساختمان به نوعی به شناسنامه این منطقه تبدیل شده است.

در این اقامتگاه، فضاهای بسیار متنوعی طراحی شده است، اتاق پذیرایی، اتاق بازی، اتاق کار، اتاق نمایش فیلم، استخر و تراس، همگی در این فضا اجرا شده است.
فضاهای این اقامتگاه توسط یک دالان چوبی به یکدیگر متصل میشود. در استخر های اقامتگاه
KONA از سنگ های آذرین سیاه استفاده شده است، این سنگ ها، انرژی خورشید را جذب کرده و باعث گرم شدن آب استخر میشود. همچنین، آب باران جمع آوری و به سه چاه برای ذخیره هدایت میشود. علاوه بر این، با استفاده از صفحات فتوولتائیک موجود در بام، از انرژی خورشید بخوبی استفاده میشود









 
* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل:
موضوع پیام:
*پیام:

فرم تماس از پارس تولز

ابزار وبلاگ

ابزار رایگان وبلاگ